Αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης

Η μέρα της αναχώρησης για το ταξίδι που σχεδιάζατε εδώ και πολύ καιρό έχει πλησιάσει και η ανυπομονησία είναι μεγάλη. Όμως ξαφνικά η απογοήτευση αντικαθιστά τη χαρά καθώς ενημερώνεστε ότι η πτήση σας ακυρώθηκε ή ότι έχει μεγάλη καθυστέρηση και τα σχέδια σας πάνε χαμένα. Ξέρετε ότι αν βρεθείτε σε μία τέτοια δύσκολη κατάσταση μπορείτε να αποζημιωθείτε με έως 600€; Γνωρίζετε ποια είναι τα δικαιώματά σας και πως μπορείτε να τα ασκήσετε;

Πως να πετύχετε δωρεάν αναβάθμιση δωματίου

Παρακάτω θα βρείτε έναν σύντομο οδηγό σχετικά με την αποζημίωση που δικαιούστε σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης σας, ή σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης στο αεροσκάφος από την αεροπορική εταιρία, καθώς και για τα δικαιώματά σας σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης σας.

Ο κανονισμός 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ορίζει τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση που ταξιδεύουν με κοινοτικό αερομεταφορέα από ή προς αεροδρόμιο κράτους-μέλους της ΕΕ και είναι αρκετά ευνοϊκός για τους επιβάτες οι οποίοι έχουν υποστεί ταλαιπωρία εξαιτίας κάποιου από τους παραπάνω λόγους.

Τη διεκδίκηση της αποζημίωσης μπορείτε να την κάνετε εσείς απευθείας στην αεροπορική σας εταιρία, ή αν θέλετε να αποφύγετε τις γραφειοκρατικές διαδικασίες μπορείτε να απευθυνθείτε σε μία εξειδικευμένη εταιρία όπως η AirHelp ή η Compensair, η οποία θα αναλάβει όλες τις διαδικασίες για λογαριασμό σας. Στην περίπτωση αυτή η επικοινωνία με την εταιρία γίνεται πολύ εύκολα online και συνήθως η αμοιβή της είναι ένα ποσοστό της αποζημίωσης την οποία λαμβάνει μόνο σε περίπτωση που δικαιωθείτε.

Αποζημίωση για ματαίωση πτήσης ή άρνηση επιβίβασης

Σε περίπτωση που η πτήση σας ακυρώθηκε ή η αεροπορική εταιρία σας αρνήθηκε την επιβίβαση λόγω υπερκρατήσεων (overbooking) δικαιούστε αποζημίωση ως εξής:

  1. 250€, για πτήσεις έως και 1500 χλμ.
  2. 400€, για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500 χλμ και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χλμ.
  3. 600€, για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω δύο κατηγορίες.

Οι προαναφερόμενες αποζημιώσεις μπορούν να μειωθούν κατά 50%, όταν η αεροπορική εταιρεία προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση, με ώρα άφιξης η οποία δεν υπερβαίνει τις 2 ώρες για την 1η περίπτωση (πτήσεις έως 1500 χλμ), 3 ώρες για τη 2η περίπτωση (πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χλμ.), ή 4 ώρες για την 3η περίπτωση ,σε σχέση με την αρχικά προγραμματισμένη.

Δεν μπορείτε να διεκδικήσετε τις παραπάνω αποζημιώσεις, σε περίπτωση που έχετε πληροφορηθεί τη ματαίωση της πτήσης σας τουλάχιστον 2 βδομάδες πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση ή αργότερα αλλά σας έχει προσφερθεί μεταφορά με άλλη πτήση.

Όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν όταν πρόκειται για έκτακτες καταστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμα και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα από την αεροπορική εταιρεία.

Επιπρόσθετα, μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας για το ταξίδι που δεν πραγματοποιήθηκε ή και για την πτήση που ήδη πραγματοποιήθηκε εφόσον δεν εξυπηρετείται πλέον ο αρχικός σκοπός του ταξιδιού και αν χρειάζεται, μία πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησής σας. Εναλλακτικά, έχετε την επιλογή να ταξιδέψετε με άλλη πτήση προς τον προορισμό σας το νωρίτερο δυνατόν ή σε ημερομηνία που σας εξυπηρετεί.

Άλλες παροχές για ματαίωση πτήσης, άρνηση επιβίβασης ή καθυστέρηση πτήσης

Σε περιπτώσεις ματαίωσης πτήσης, άρνησης επιβίβασης ή αν πρόκειται για καθυστέρηση αναχώρησης τουλάχιστον 2 ωρών για την 1η περίπτωση που αναφέρεται παραπάνω (πτήσεις έως 1500 χλμ) ή 3 ωρών για τη 2η περίπτωση (πτήσεις μεταξύ 1500 και 3500 χλμ.), ή 4 ωρών για την 3η περίπτωση, δικαιούστε επιπλέον τα εξής:

  • Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά αναλόγως του χρόνου παραμονής.
  • Δύο τηλεφωνήματα, φαξ ή emails.
  • Διαμονή σε ξενοδοχείο και μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο, εάν η πτήση δεν θα πραγματοποιηθεί την ίδια ημέρα.

Εάν η καθυστέρηση ξεπερνά τις 5 ώρες, μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας για το ταξίδι που δεν πραγματοποιήθηκε ή και για την πτήση που ήδη πραγματοποιήθηκε εφόσον δεν εξυπηρετείται πλέον ο αρχικός σκοπός του ταξιδιού και αν χρειάζεται, μία πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησής σας.

Για διεθνείς πτήσεις που δεν καλύπτονται από τον κανονισμό 261/2004, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, τα δικαιώματα των επιβατών καλύπτονται από τη Σύμβαση του Μόντρεαλ.

Χρήσιμες πληροφορίες

  • Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι όσα αναφέρονται παραπάνω είναι ορισμένες γενικές πληροφορίες, ενώ υπάρχουν ειδικότερες προβλέψεις ανά περίπτωση.
  • Σε περιπτώσεις που θα πρέπει διεκδικήσετε κάποιες από τις παροχές που αναφέρονται παραπάνω (όπως δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχείο, δωρεάν γεύματα κλπ.) καλό θα είναι να το κάνετε απευθείας στο αεροδρόμιο. Σε αντίθετη περίπτωση, κατά την οποία θα διεκδικήσετε αποζημίωση αργότερα, να φροντίσετε να κρατήσετε όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία σχετικά με την πτήση σας, όπως για παράδειγμα τον κωδικό της πτήσης, τον αριθμό της κράτησης, την κάρτα επιβίβασης κλπ.
  • Να γνωρίζετε ότι έχετε τη δυνατότητα να λάβετε αποζημίωση για πτήσεις μέχρι και 3 χρόνια πριν. Ελέγξτε πολύ εύκολα αν δικαιούστε αποζημίωση για κάποια παλαιότερη πτήση σας εδώ.
  • Σε περίπτωση που δεν έχετε το χρόνο ή τη διάθεση να κάνετε εσείς τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για την διεκδίκηση αποζημίωσης είτε λόγω ακύρωσης ή καθυστέρηση της πτήσης σας, είτε λόγω άρνησης άρνησης επιβίβασης, υπάρχουν εταιρίες όπως η Αirhelp και η Compensair οι οποίες αναλαμβάνουν όλη τη διαδικασία για λογαριασμό σας. Σε αυτή την περίπτωση τους γνωστοποιείτε online τα στοιχεία της πτήσης και εαν ολοκληρώσουν επιτυχώς τη διαδικασία για λογαριασμό σας, πληρώνονται με κάποιο ποσοστό επί της αποζημίωσης που θα λάβετε.
Μοιραστείτε το άρθρο με τους φίλους σας